WANG IHSAN DAN KEMARUK KUASA

Oleh  DATUK HAJI MAHFUZ HAJI OMAR,  Naib Presiden PAS

Tindakkan Yang Berhormat Mulia Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah tampil menyatakan kedudukan sebenar dalam isu tuntutan royalti minyak adalah pendirian yang bersifat pro rakyat.

Keberanian YB Tan Sri Tengku Razaleigh mengambil pendirian yang bertentangan dengan pendirian kerajaan adalah suatu langkah yang mendahulukan rakyat. Sebaliknya tindakan kerajaan BN menidakkan royalti kepada kerajaan dan rakyat Kelantan adalah suatu tindakkan yang bersifat memusuhi dan melancarkan perang terhadap kerajaan dan rakyat Kelantan.

YB Tan Sri Tengku Razaleigh mahu mempertahankan kedaulatan kerajaan dan rakyat Kelantan dan bukannya menjadi sebagai peminta sedekah. Tindakkan YB Tan Sri Tengku Razaleigh mengingatkan kembali rakyat Malaysia kepada peristiwa keberanian beliau menentang Tun Dr. Mahathir Mohamed dalam pemilihan jawatan Presiden UMNO.

Pada hal Tun Dr. Mahathir adalah Perdana Menteri yang berkuasa pada waktu itu. Tindakkan YB Tan Sri Tengku Razaleigh pada waktu itu adalah berpunca daripada dasar dan tindakkan Tun Dr. Mahathir yang merugikan rakyat. Saya percaya tindakan beliau kali ini juga adalah berpunca dari dasar dan amalan kerajaan kepimpinan Datuk Seri Mohd Najib Razak yang tidak bersifat pro rakyat.

Termasuk lah dalam isu penafian royalti minyak ke atas Kelantan yang merupakan lanjutan dari dasar penafian ke atas Terangganu yang di buat oleh Tun Dr. Mahathir satu ketika dahulu. Saya yakin tindakkan YB Tan Sri Tengku Razaleigh adalah untuk meletakkan kembali Malaysia pada landasan yang betul setelah sekian lama menyimpang dari landasan dan amalan demokrasi.

Saya mengharap akan lebih ramai di kalangan pimpinan UMNO / BN akan tampil untuk bersama YB Tan Sri Tengku Razaleigh dan rakyat Malaysia dari semua latar belakang agama warna kulit dan ideologi politik untuk menyelamatkan Malaysia dari porak poranda akibat dari dasar kerajaan BN yang bersifat kemaruk kuasa.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: