Beting Maro sudah wajar berubah

Salam dari Kuching,
Beting Maro kawasan indah,
Banyak jalan atas titi, kampong-kampong atas beting sungai, puluhan tahun bahkan ratusan tahun, hidup sedemikian.

50an tahun BN memerintah Sarawak, Beting Maro tidak terkecuali. Kawasan Melayu/ Melanau, Iban, Kadasan Dusun diperintah BN dengan begitu mudah sekali.

Kini Taib Mahmud keluh kesah dibuat pabila seorang Sri Kandi Si Suriati Abdulah dari PKR, Pejuang bangsa menerjah arus menegak keadilan rakyat.

Perubahan perubahan perubahan,
Rakyat terpekik terlolong meminta regim Taib Mahmud dan kuncunya turun dari takhta pemerintahan.

Betulkah rakyat tak berani buat perubahan dan masih khawatir pembangkang mahu buat perubahan.

Selepas Dato Seri Anwar, Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Lim Kit Siang bersama pemimpin tempatan diketuai Baru Bian, Wong Ho Leng dan Adam Ahid turun padang berhari hari memberi penerangan pada sesi ceramah dan lawatan rumah ke rumah. Kini rakyat sudah tahu pembangkang sudah berupaya mengambil alih pemerintahan Sarawak.

Bagi PAS, Sudah tiba giliran Beting Maro berubah demi masa depan. Mungkin inilah anak pertama PAS yang diwakili anak muda, Abang Ahmad Kerdee, 32, yang juga seorang peguam yang muda dan berilmu yang akan membawa suara rakyat ke DUN Sarawak.

Pintu pemerintah BN wajar diketuk dan sebaik-baiknya digantikan.

Salam dari Kuching . . .

3 Respons

  1. Tanpa Nama berkata…
    11 April 2011 3:25 PM
    baru bian berbangsa lunbawang seorang aktivist kristian berhaluan kiri….beliau merupakan ahli gereja sedunia dan bertanggungjawap dldlm aktivity penyebaran agama kristian dimalaysia…beliau juga adalah org yg paling vokal dlm menentang keputusan penggunaan kalimah allah dan beliau lah antara yg menyaman kerajaan atas isu ini…..isu melayu murtad? Di PJ dan Kl dan selangor amnya yg diberitakan mencecah ratusan ribu….tanya PAS ..,mereka ada statistik….siapa bertanggung jwp?…kita tanya BARU BIAN bakal CM sarawak……apa peranan beliau dlm isu tersebut….sila lihat nama beliau dlm senarai mubaligh mubaligh kristian dimalaysia…..ini kristian Specis TOTOK…Sebakan maklumat ini nescaya islam selamat….selamatkan dunia islam di sarawak dari anasir PKR yg pluralism dan komunis DAP serta puak kristian totok mcm Baru Bian….

  2. salam mat jiwo,
    tak payoh la runsing pasal hok sarawok..kelate guano?

    TQ

  3. Tahniah saudara albanjari….ketawa org org BN membaca tulisan anda….yg lebih ketawa adalah Profesor dr abu hassan abdullaah dari zentrum studies yg mewar war kan akan kemenangan besar pakatan rakyat dlm PRN 10..professor pondan gila glamour ni dah dua kali melalut …dulu d prk hulu selangor…org org pas sungguh teruja dgn analisa bangang yg dibuat oleh proff pondan ini…biasa lah org pas …mentality kelas 2 ….mereka biasa mengukur sesuatu berdasarkan apa yg mereka nampak sahaja dan membuat keputusan berdasarkan emosi semata….tidak praktikal dan tidak pragmatic…bloggers pas berdegung degang dgn beita di ambang kemenangan besar…di ambang kebangkitan gelomabang tsunami anwar ibrahim …akhirnya masuk angin keluar asap….di tipu bulat bulat oleh anuar ibrahim spt mana mereka kena kencing 16 september….mudah sgt teruja ….menidakkan realiti…rakyat kebanyakan nya sedar akan kemampuan pembangkang….yg jelasnya hanya pengundi cina solid dibelakang DAP…pas yg juga membantu DAP tetapi DAP tidak membqntu pas…DAP tidak membantu islam malah DAP lebih praktikal dan logical dgn meletakkan hanya 5 calun berbanding PKR yg memebunuh rakan sendiri SNAP dgn meletakkan 49 calun dan menang 3….buak darjah 1 pun tahun buat analisa mudah…tak perlulah masih menolak kenyataan….pas harus muhasabah diri….fikirkan dan lihat kelemahan sendiri….BN sememangnya sudah meramalkan akan kalah di tangan DAP….cina bertuhankan duit…yg kalah melayu kpd cina…3 calun PKR yg menang pun 2 org ina an seorang iban…calon melayu PKR dan PAS semuanya di tanam hidup hidup di bumi kenyalang…nyais lah anuar ibrahim dan azmin ali sempat chalait but chwo chin chow sebelum peniraan undi…kalau tak …sure dah kena sumpit ahhhhh…..so…kepada bloggers pas….kalau nak tuleh komen …tuleh lah dgn lapang dada menyatakan bahawa kami patut kalah…sebab kami kurang bagus..sebab kami berkawan dgn puak NASARA yg bakal di tabalkan menjadi CM baru sarawak oleh bakal PM 2013 …YAB anuar ibrahim…islam pas gadaikan utk anuar ibrahim dan puak puak kristian totok dlm PKR dan DAP….meeka kudakan segala jentera jemaah utk menapatkan hak hak kristian yg selama ini dinafikan oleh pemerintah yg menjaga islam agar islam tidak dipermainkan dan uat tidak di murtadkan oleh BAruBIan, tony pua, ambiga, eleziberth wong, teresa kok, rony liew dan segenap lapisan pimpinan PKR yg maha kat pemgaruh kristiannya…tanya lah YB zul nordin yg dicampak kluar dari PKR kerana mempertahan kan nama ALLAH dlm PKR….bala sedang melanda PAS….perpecahan bakal berlaku dlm pemilihan pimpinan baru julai ini…solat hajat PAS mencari kebenaran sudah terjawap….apa lagi jawapan yg dicari…NYAHKAN puak nasara dan pluralisme dari mengongkong PAs dan membelengu pemimpin erdogan yg sedang pas lahirkan….nizar jamaludin, khaled samad, mahfuz omar, husam musa adalah sebilngan kecil puak erdogan dan pendokong dakyah anuar ibrahimdlm jemaah yg bakal merobohkan pas….humban kan mereka dari jemaah…tingkatkan dakwah…kuatkan ukhuwah…pasti islam berjaya….ingat MEMBAGUN BERSAMA ISLAM bukan MEMBANGUN BERSAMA ANUAR IbRAHIM …..salam ukhuwah – ibnu sina , pondok senik kelantan

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: