Tahun 2005 KDN pernah lulus permit Akhbar Parti Komunis China – Mahfuz Omar

TINDAKAN UMNO MELULUSKAN PERMIT SUARA RASMI PARTI KOMUNIS CHINA ADALAH AMAT DIKESALI

Merujuk kepada laporan Malaysiakini bertarikh 10 Januari 2005, Kementerian Dalam Negeri pernah mengeluarkan permit akhbar harian yang menjadi suara rasmi Parti Komunis China.

Merujuk kepada laporan WIKIPEDIA:
The People’s Daily (Chinese: 人民日报; pinyin: Rénmín Rìbào) is a daily newspaper in the People’s Republic of China. The paper is an organ of the Central Committee of the Communist Party of China (CPC), published worldwide with a circulation of 3 to 4 million.

TERJEMAHAN: People’s Daily adalah akhbar harian di China. Akhbar ini adalah suara rasmi Parti Komunis China

Sepanjang aktifnya Parti Komunis Malaya di Malaya, tidak pernah sekali pun mereka mendapat permit untuk menerbitkan bahan cetakan mereka. Malangnya, pada tahun 2005, harian rasmi Parti Komunis China telah diberikan permit untuk diterbit, dicetak dan diedarkan di pasaran Malaysia.

Yang lebih dikesali adalah serangan berat sebelah media-media kepada Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamed Sabu di atas isu membela tokoh kemerdekaan, Mohammad Indera. Tiada siapa di Malaysia yang meragui status Mohammad Indera sebagai pejuang kemerdekaan yang telah berjasa kepada Malaysia.

Namun, Haji Mohamed difitnah oleh media-media milik Umno kononnya beliau adalah seorang penyokong ajaran komunis.

Ingin saya bertanya, apabila Umno meluluskan suara rasmi Parti Komunis China, adakah Umno juga telah menjadi penyokong ajaran komunis?

HAJI MAHFUZ HAJI OMAR
Naib Presiden PAS

RUJUKAN PERTAMA :
Laporan Malaysiakini berkaitan pemberian permit kepada suara rasmi Parti Komunis China

M’sia approves permit for Chinese Communist Party organ
Pauline Puah Jan 10, 05 4:58pm

The Communist Party of China will publish the overseas edition of its organ, People’s Daily, in Malaysia from next month, following approval of a publishing and printing permit from the government here.
This will add another market to the publication, currently available in some 80 countries including the United States, Canada, Hong Kong, Australia, France and Japan.

Local Chinese-language newspaper, Oriental Daily News, quoted Deputy Information Minister Donald Lim yesterday as saying that the Internal Security Ministry and Information Ministry will monitor the contents closely.

The overseas edition of People’s Daily has been published in Chinese since 1985, appearing daily except on Sunday.

“The editorial policy of the overseas version is that it must collaborate with the party’s nature and policy. But at the same time, it must consider the acceptance and reading habits of readers abroad,” says a note on the Internet version.

Malaysia-China Friendship Association secretary-general Tan Kai Hee said the trial version of the People’s Daily in Malaysia had been published since Jan 1.

He said the contents of the daily, although published and printed in Malaysia, would follow the overseas version in other countries.

“Maybe certain local issues will be adapted to be published as well. This’s just like our newspapers here which have pull-outs that focus on local issues,” he said when contacted today.

Focus on culture
He dismissed allegations that the paper would promote communism.

“The paper will promote China’s culture and economic, but it’s not about to promote the (communist) ideology. Because of this (not promoting ideology), it has been accepted worldwide,” he said.
He said the question of ideology should not be made an issue as the Chinese people and Malaysians both believe that neither sides would influence the other.

“I believe Malaysians are mature enough to accept different ideas. In the era of globalisation, the issue of ideology should not be an issue any more,” he said.

Tan said the government’s decision to allow the publication reflects its open policy towards the Chinese culture.

“This shows the government does not see China as a threat, but a good friend and partner,” he said.
“Malaysian entrepreneurs and investors who have businesses in China, entrepreneurs and students who are now living in Malaysia, and various Chinese cultural organisations would like to see the publication of the People’s Daily in Malaysia,” he said.

When contacted, an employee at the People’s Daily office in Kuala Lumpur refused to disclose additional details, such as the expected print run.

However, a source said the publication will likely be a tabloid of eight to 10 pages.

Under the Printing Presses and Publications Act 1984, all publishers and printers are required to obtain an annual permit. The Internal Security Minister has sole power to approve, reject or revoke licences.
For instance, there has been guarded response to malaysiakini’s application for a current affairs weekly, submitted in September 2002.

Last June, the premier Abdullah Ahmad Badawi strongly hinted in answer to a parliamentary question that the government would not approve the application for fear that the publication could be prejudicial to national security.

Deputy Internal Security Minister Chia Kwang Chye could not be reached for comment today.

LAMPIRAN KEDUA:
Laporan Wikipedia Berkaitan Harian “People’s Daily”
People’s Daily
From Wikipedia, the free encyclopedia
Not to be confused with Peoples Daily.
People’s Daily
人民日报

Front page on 1 October 1949
(the day the PRC was established)
Type Daily newspaper
Owner Communist Party of China
Publisher Central Committee of the Communist Party of China
Founded 15 June 1948
Language Chinese
Headquarters Chaoyang District, Beijing

Official website
english.peopledaily.com.cn (English)
http://www.people.com.cn (Simplified Chinese)

The People’s Daily (Chinese: 人民日报; pinyin: Rénmín Rìbào) is a daily newspaper in the People’s Republic of China. The paper is an organ of the Central Committee of the Communist Party of China (CPC), published worldwide with a circulation of 3 to 4 million. In addition to its main Chinese-language edition, it has editions in English, Japanese, French, Spanish, Russian, and Arabic. Similar to Pravda’s relationship with the Soviet Union, the newspaper provides direct information on the policies and viewpoints of the Party. It maintains an online presence as The People’s Daily Online (人民网).

Contents
• 1 History
• 2 Former and present chief officers
• 3 See also
• 4 References
• 5 Further reading
• 6 External links

History
The paper was established on June 15, 1948 and was published in Pingshan, Hebei, until its offices were moved to Beijing in March 1949. Ever since its founding, the People’s Daily has been under direct control of the Party’s top leadership. Deng Tuo and Wu Lengxi served as editor-in-chief from 1948–1958 and 1958–1966, respectively, but the paper was in fact controlled by Mao’s personal secretary Hu Qiaomu.
During the Cultural Revolution, the People’s Daily was one of the few sources of information from which either foreigners or Chinese could figure out what the Chinese government was doing. During this period, an editorial in the People’s Daily would be considered an authoritative statement of government policy and was studied across the nation.

Newspaper articles in the People’s Daily are often not read for content so much as placement. A large number of articles devoted to a political figure or idea is often taken as a sign that the mentioned official is rising.

Editorials in the People’s Daily are also regarded both by foreign observers and Chinese readers as authoritative statements of government policy. Distinction is made between editorials, commentaries, and opinions. Although all must be government approved, they differ sharply on the amount of official authoritativeness they contain. For example, although an opinion piece is unlikely to contain views that are opposed to those of the government, it may express a viewpoint, or it may contain a debate that is still under consideration and may reflect only the opinions of the writer. By contrast, an official editorial, which is rather infrequent, means that the government has reached a final decision on an issue.
During the Tiananmen Square Protests of 1989, the People’s Daily editorial of April 26, which condemned “unlawful parades and demonstrations,” marked a significant moment in the newspaper’s history.[1] The editorial increased tension between the government and protesters, and top CPC leaders argued about whether to revise it.

Since the mid-1990s, the People’s Daily has faced a decline of governmental subsidies combined with increasing competition from international news sources and Chinese tabloids. As part of its effort to modernize, it began an online edition in 1997, and the web bulletin forums, such as the Strengthening Nation Forum in the Chinese edition, has been known for their surprisingly candid content. The complexity of the People’s Daily’s situation can be seen by the fact that it is a dot-com, with banner advertising for washing machines and Coca-Cola next to banners promoting the Communist Party of China.

The People’s Daily is also responsible for the publication of the strongly nationalistic Global Times, and hosts the Strengthening Nation Forum on its website.[3]
The internet new portal of People’s Daily includes pages in Arabic, French, Russian, Spanish, Japanese and English. In comparison to the original Chinese version, the foreign language version offer less in-depth discussion of domestic policies and affairs and more editorial about China’s foreign policies and motives, often explaining China’s positive intentions[4]. In addition, the portals runs an English page dedicated to Tibet, which can be understood as means to show China’s positive attitude towards the province, which has become a major point of controversy worldwide.

Former and present chief officers
• Zhang Panshi (张磐石)
• Hu Qiaomu (胡乔木)
• Fan Changjiang (范长江)
• Deng Tuo (邓拓)
• Hu Jiwei (胡绩伟)
• Qin Chuan (秦川)
• Qian Liren (钱李仁)
• Gao Di (高狄)
• Shao Huaze (邵华泽)
• Bai Keming (白克明)
• Xu Zhongtian (许中田)
• Wang Chen (王晨)
• Zhang Yannong (张研农) (incumbent)

See also
• Media of the People’s Republic of China
• Xinhua News Agency
• China News Service
• Reference News
• Global Times
• Strengthening Nation Forum

References
1. ^ http://www.tsquare.tv/chronology/April26ed.html
2. ^ Guardian Article
3. ^ Strengthening Nation Forum
4. ^ Chinese and English versions of China’s leading news portals – Two styles of journalism, Thinking Chinese, August 2011
Further reading
• Wu Guoguang. “Command Communication: The Politics of Editorial Formulation in the People’s Daily”. China Quarterly 137:194–211.
• People’s Daily. “” (“Basic facts about the People’s Daily”), 2003-05-14.
External links
• People’s Daily Home Page
• People’s Daily English Edition

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: